Of via e-mail: info@iar.nl
Ø Je kunt ook een formulier klachtencommissie Landbouw en zorg invullen te vinden op: https://www.iar.nl/klachtencommissie
Ø De landelijke klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie op de zorgboerderij langskomt om meer informatie te vragen aan jou en aan de zorgboerderij. Na een paar weken krijg je bericht van de klachtencommissie. De commissie geeft dan aan of je klacht terecht is en welke dingen de zorgboerderij en jij zouden kunnen verbeteren. Ze kunnen adviezen geven
Ø Wil je meer informatie? Dit kan telefonisch worden opgevraagd: 0317-424181
Op www.landbouwzorg.nl staat meer informatie over hoe je een klacht kan oplossen en hoe de landelijke klachtencommissie werkt.
· De klachten en opmerkingen worden geregistreerd en toegevoegd in het persoonlijk dossier en een klachtenklapper.
Het kan gebeuren dat u een geschil heeft. Deze Geschillencommissie Landbouwzorg behandelt geschillen tussen cliënten en/of hun vertegenwoordigers met zorgboeren. De Geschillencommissie kent een formelere procedure dan de Klachtencommissie. De Geschillencommissie neemt juridisch bindende beslissingen, bij de Geschillencommissie kunt u bijvoorbeeld ook terecht met financiële claims.
Zie: Regelement Geschillen in de Landbouwzorg op www.iar.nl/geschillencommissie-landbouwzorg
Wat te doen bij een geschil:
Een geschil kan als volgt bij de Geschillencommissie worden ingediend:
Stuur een brief of e-mail naar de Geschillencommissie Landbouwzorg en vermeld daarin:
Stuur uw brief naar:
Stichting Geschillen in de landbouw c.a.
Geschillencommissie Landbouwzorg
Postbus 245
6700 AE Wageningen
Of via e-mail: info@iar.nl
Een geschil kan ook aanhangig worden gemaakt door het sturen van een formulier zie: https://www.iar.nl/geschillencommissie-landbouwzorg/
De geschillencommissie Landbouwzorg gaat het geschil behandelen. Tot de procedure horen in elk geval het vragen van een schriftelijke reactie aan de zorgboer en een zitting, waarbij beide partijen het woord kunnen voeren.
Voordat de geschillencommissie Landbouwzorg uw geschil in behandeling kan nemen moet u eerst een depot storten van € 50. Na aanmelding van uw geschil krijgt u hier meer informatie over. Na een paar weken ontvangt u bericht van de geschillencommissie. De commissie beslist dan wie gelijk heeft in het geschil.
Klik hier voor het klachtenreglement.